11

مدیرعامل انویدیا از به‌کارگیری بافت‌های تولیدشده با هوش مصنوعی در بازی‌های آینده می‌گوید


جنسن هوانگمدیرعامل انویدیا معتقد است فراگیری ماشین دنیای محاسبات شخصی را متحول کرد. این فناوری بهره وری را در کارهای روزمره کاربران افزایش می دهد و استعدادهای هنری نهفته را شکوفا می کند و طرح ها را به آثار هنری واقعی تبدیل می کند. این الگوریتم ها که بر اساس مدل های پیچیده هوش مصنوعی ساخته شده اند، با پردازش صدها کارت گرافیک، می توانند چندین گیگابایت داده تولید کنند که حتی بر روی یک هارد دیسک معمولی جای می گیرد.

وب سایت بیشتر از مور می گوید اگرچه اکنون می توان برخی از مدل های بزرگ زبان مبتنی بر متن را مستقیماً بر روی کارت گرافیک اجرا کرد و پیشرفت های قابل توجهی در زمینه تبدیل متن به تصویر ایجاد شده است، مدل های دیگر مانند تبدیل تصویر به ویدیو می توانند فقط کلیپ های کوتاه تولید کنید

انویدیا به تازگی فناوری RTX Remix را معرفی کرده است که به توسعه دهندگان بازی و گیمرها اجازه می دهد عناوین قدیمی را بازسازی کنند. این کار با اتصال رندر بازی به ابزارهای Nvidia انجام می شود. ابزارهایی که وضوح بافت ها و مدل های سه بعدی اشیاء و نور را افزایش می دهند و سپس امکان افزودن فناوری هایی مانند ردیابی پرتو را فراهم می کنند. ناگفته نماند که فرآیند مودینگ بلادرنگ نیست و نیازمند دانلود نرم افزار RTX Remix و انجام تنظیمات دستی و تهیه کتابخانه های ویژه است.

به گفته هوانگ، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در آینده ویژگی های جذابی را برای گیمرها به ارمغان بیاورند. یکی از این فناوری ها می تواند شبیه به کاری باشد که RTX Remix انجام می دهد. اما در زمان واقعی.

به گفته جنسن هوانگ، در آینده امکان تولید بافت های با کیفیت بهتر و رندر کردن اشیا برای بهبود جلوه های بصری بازی های هوش مصنوعی وجود خواهد داشت. اگرچه این ویژگی در حال حاضر از طریق RTX Remix در دسترس است، فناوری جدید احتمالاً در زمان واقعی مانند DLSS کار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا